ERVARINGEN EN REFERENTIES

“Wendela en Saskia een goed team! Toegewijd, prettig en efficiënt. Zeer aan te bevelen.” L. van der Veer, Bloemendaal

ZIJ DOEN ’T helpt bij een verhuizing.

De opdrachtgeefster was de dochter van een ouder echtpaar. Vader was plots overleden en moeder reeds verhuisd naar een zorghuis. We hadden twee weken de tijd om een villa leeg te halen, d.w.z. de hele inboedel moest weg en het huis moest leeg worden opgeleverd. Onze doelstelling is ervoor te zorgen dat alle spullen een goede bestemming krijgen. We startten op zolder, alles sorteren, stickeren: Rode sticker betekent naar de stort, blauw naar het goede doel, groen naar de Kringloop en wit voor de familie. Zo werkten we samen het hele huis door. Veel meubels en de inhoud van de keuken werden opgehaald voor de vluchtelingen, de Kringloop kwam overige meubels en prularia ophalen. De piano mocht naar een buurthuis. Gereedschap werd verkocht. Mooie boeken gingen naar het antiquariaat en veel antiek naar de veiling. We vonden een goed adres voor de oude treinstellen. Kleding naar een tweedehands winkel. Eenmaal het huis leeg, bezem erdoor en iedereen tevreden.

 

Zij DOEN ‘T ruimt op.

Mevrouw was al jaren niet meer op de zolder geweest, maar wist dat die helemaal vol stond met spullen. We zijn begonnen met sorteren. Alle spulletjes overgedaan in kleinere containers, zodat mevrouw aan de keukentafel kon bepalen wat er weg mocht en wat kon blijven. De stofzuiger er doorheen en de ‘blijvertjes’ weer netjes terug gezet. De overtollige spullen naar de diverse bestemmingen. De mooie, oude leren koffers brachten nog een leuk bedrag op.

“In een emotioneel zware periode hebben Saskia en Wendela mij geholpen met het huis van mijn ouders leeg te ruimen en goede bestemmingen te vinden voor een groot aantal meubels en objecten. Zij hebben mij met raad en daad bijgestaan, ik ben hen daar heel dankbaar voor.” M. Oderkerk, Amstelveen